Hipertonus, czyli wzmożona aktywność mięśnia.

Pewnie znasz uczucie twardego, sztywnego mięśnia? Masz mniej siły w danym obszarze, normalne czynności są trudniejsze i powodują dyskomfort, a nawet ból.

fizjoterapia napięcia mięśniowego

Przyczyny są różne, najczęściej jednak to przeciążenie mięśnia, długotrwała, statyczna praca, obronna reakcja na ból, a nawet stres.

Czy wzmożone napięcie mięśniowe przejdzie samo?

Niestety bez usunięcia przyczyny wzmożone napięcie nie podlega samoleczeniu. Najlepiej, gdy zauważymy jego objawy udać się do fizjoterapeuty, który znormalizuje napięcie mięśniowe i pomoże znaleźć przyczynę nadmiernego napięcia.

Jakie są skutki wzmożonego napięcia mięśniowego?

Oprócz dyskomfortu, bólu, czy zmiany jakości życia hypertonus niesie ze sobą również skutki strukturalne, czyli uszkadza nasze mięśnie.

Wg Fassebera stałe napięcie mięśniowe prowadzi do zmian w ścięgnach. Ścięgno jest nieodżywione, co prowadzi do jego degeneracji. Uszkadzany jest również przyczep mięśnia do kości. Następuje utrudniony dopływ i odpływ krwi, nasze mięśnie mają mniej potrzebnego do pracy tlenu, co również prowadzi do ich uszkodzeń.

Jeżeli masz takie objawy, skonsultuj je z fizjoterapeutą.