Kinesiotaping – w czym pomogą plastry?

W plastrowniu najważniejsza jest znajomość anatomii i sposób naklejenia.

Pytanie, czy to wystarczy, żeby osiągnąć dobre efekty? Zobaczmy, co o tym mówią naukowcy.

Najnowsze badania, bo z 2016 roku mówią, że plastry świetnie sprawdzają się w leczeniu haluxa, w leczeniu bólu dolnego odcinka kręgosłupa u kobiet w ciąży. Daje lepsze efekty niż sterydowe i nie sterydowe leki przeciwzapalne w leczeniu zapalenia kaletki Gęsiej Stopki. Wspiera leczenie w chorobie zwyrodnieniowej stawów kolanowych. W 2015 roku potwierdzono również działanie tapów w przypadkach chronicznej niestabilności stawów skokowych, w leczeniu stawu śródręczno – paliczkowego kciuka. Również skuteczne okazało się w leczeniu konfliktu ramienno – łopatkowego.

Niestety również w niektórych przypadkach leczenie nie daje spektakularnego efektu. Natomiast na pewno nie szkodzi.

Należy też pamiętać, że plastrowanie jest pomocą w terapii, ma podtrzymywać jej efekt, przypominać ciału o celu, do którego dąży się w terapii. Raczej nie powinny być stosowane jako samodzielna terapia.